بهترین برندهای پیانو دیجیتال و اکوستیک

بهترین برندهای پیانو دیجیتال و اکوستیک – راهنمای خرید پیانو پیام بگذارید

12 برند برتر پیانو برای هر نوع پیانیست – مشاوره برای خرید بهترین پیانو

هنگامی که شما وارد بازار برای خرید پیانو می‌شوید برای شروع با بی‌نهایت برند رو‌به‌رو خواهید شد. یاماها یا کاوای؟ دیجیتال یا آکوستیک؟
اگر می‌خواهید برای شروع یا نواختن حرفه ای بهترین انتخاب را با توجه به مهارت، بودجه و اهداف موسیقیایی خود داشته باشید این متن می‌تواند شما را به خوبی راهنمایی نماید. هر کدام از این 12 برند می‌تواند انتخابی بی‌نظیر را پیش روی شما قرار دهد.

یاماها

این نام تجاری ژاپنی در سراسر جهان به خاطر برتری و انعطاف پذیری آن شناخته شده است. آن‌ها پیانوهای مقاوم و باکیفیت می‌سازند همچنین پیشنهادات دیجیتالی خوبی برای شما دارند. پیانوهای این شرکت صدایی مشخص و شفاف دارند و هنوز هم صدای زنگ صدای بی نظیری تولید می‌نمایند.
یاماها برندی نوآور است که به طور مداوم در حال ساخت و بهبود مدل‌های جدید برای سلیقه‌های گوناگون است. یکی از ویژگی‌های جالبی که می‌توانید در پیانوی یاماها پیدا کنید گزینه پیانوی بی صدا است. پیانوی بی صدا به شما این امکان را می‌دهد تا پیانوی آکوستیک بنوازید اما صدای آن را تنها از طریق هدفون بشنوید. به واسطه این ویژگی می‌توانید ساعت‌ها به تمرین بپردازید بدون اینکه مزاحم کسی شوید.
بسیاری از موزیسین‌های نامدار مانند آلیشا کیز، التون جان و چیک کورا از یاماها استفاده می‌کنند. مدل U1 و نسخه بزرگتر آن یعنی U3 از مدل‌های محبوب پیانوی آکوستیک می‌باشند. سری CLP هم گزینه دیجیتال محبوب است.
یاماها فروشنده پیانوهای بزرگ کنسرتی هم محسوب می‌شود. قیمت این پیانوها در مقایسه با کیفیتشان برای کسانی که به دنبال محصولی رو به بالا هستند منصفافه می باشد. پیانوپارس نیز نماینده رسمی کمپانی یاماها در ایران می باشد.

راهنمای خرید بهترین پیانو

استین وی و سانز – Steinway & Sons

کیفیت و تاریخ در کنار هم آمده‌اند تا استین و سانز به برند محبوب بسیاری از موزیسین‌ها بدل شود. یک مهاجر آلمانی به نام استین وی کار خود را از نیویورک آغاز کرد که تا به امروز ادامه پیدا کرده است.
استین وی آرزوی پیانیست‌های کلاسیک هست. بسیاری از پیانیست‌ها مانند لانگ لانگ، میتسوکو اوچیدا و مارتا آرگریچ این برند را تایید می‌کنند. استین وی سایزهای متنوعی از پیانوهای بزرگ را پیشنهاد می‌دهد که می‌توان متناسب با ابعاد سالن کنسرت یکی از آنها را برگزید.
باتوجه به سابقه طولانی این برند می‌توانید نمونه‌های قدیمی آن را برای فروش پیدا کنید. پیانوهای گرند استین وی شناخته شده‌ترین در بازار هستند اما با توجه به رنج قیمتی که دارند تنها به موزیسین‌های واقعی پیشنهاد می‌گردند.
خوشبختانه آن‌ها دو سری پیانو را برای بودجه‌های محدود تولید کرده‌اند. سری ESSEX که پایین رده بوده و سری Boston که میان رده محسوب می‌شود.

کاوایی – KAWAI

کاوی یک برند ژاپنی دیگر در بازار است که پیانوهایی با قیمت‌های معقول را به شما پیشنهاد می‌دهد. آن‌ها بادوام، خوش ساخت همراه با ویژگی های بی‌نظیری مانند کلیدهای بلند برای افزایش تکنیک و استفاده از مواد گوناگون در ساختار پیانو هستند.
کاوی اولین برندیست که از چوب در ساخت کلیدهای پیانو دیجیتال بهره برده است. این کلیدها حس استفاده از پیانوی آکوستیک را به شما هدیه می‌دهد. پیانوهای آکوستیک و دیجیتال کاوی انتخابی عالی برای پیانیست‌های متوسط هستند زیرا قیمتی مناسب دارند. یجو یامادا و استیون کرتیس چپمن از جمله آرتیست‌هایی می‌باشند که از پیانو کاوی بهره می‌برند.

بوسندورفر – Bösendorfer

اگر هنگام خرید پیانو به دنبال سنت و تاریخ هستید حتما برای بوسندورفر ارزش زیادی قائل خواهید شد. این شرکت در سال 1828 تاسیس گردیده و پیانوهای آن صدایی غنی و دوست داشتنی دارد. یکی از ابداعات این شرکت افزودن کلیدهایی فرای 88 کلید همیشگیست.
این سازنده پیانو بهترین انتخاب برای افراد خبره است که حاضرند بهای بالایی برای پیانوی عالی پرداخت نمایند. در واقع حاضرند گرانترین پیانوی دنیا را خریداری نمایند. بخش عمده تولید بوسندورفر را پیانوی گرند تشکیل می‌دهد و تعدادی محدود هم پیانوهای آکوستیک تولید می‌کنند.
هنرمندانی همچون کیمیکو ایشیزاکا، بیتریس بروس و ساسکیا جورجینی از پیانو بوسندورفر استفاده می‌نمایند.

فازیولی – Fazioli

این شرکت در شمال ایتالیا واقع شده و سازنده بهترین پیانوهای گرند است. مدل‌های متنوع این شرکت از مواد بی نظیری همچون نارون قرمز، آبنوس و حتی ورقه‌های طلا ساخته می‌شوند.
پیانوهای فازیولی حقیقتا در خدمت هنر هستند و قیمت بسیار بالای آن‌ها را توجیه می نماید. با وجود اینکه این برند جوان در دهه 70 میلادی توسط پائولو فازیولی تاسیس شد ولی بسیار سریع محصولات آن در سراسر جهان شناخته شد.
هنرمندانی همچون هربی هانکوک، متئو فوسی و لوکاس وانگ از گنجینه فازیولی استفاده می‌نمایند. اگر میخواهید تا آخر عمر فقط یک پیانو بخرید حتما به سراغ این برند بروید.

سی بکشتاین – C. Bechstein

پیانوهای بکشتاین دارای تاریخچه‌ای طولانی هستند، با تأیید از آهنگسازانی مانند فرانتس لیست و کلود دبوشی ایجاد تقاضای جهانی کرده است. واسیلی پریماکوف، کیت آرمسترانگ و میشل دالبرتو مشهورترین پیانیست‌هایی هستند که از نواختن این پیانوهای زرق و برق دار و زیبا لذت برده‌اند.
این پیانوهای آلمانی همان قدر که برای اجرا در صحنه کنسرت خوب هستند در استودیو هم عملکرد بی‌نظیری دارند. این شرکت پیانوهای عادی بسیار باکیفیتی می‌سازد. قیمت پیانوهای کنسرتی این شرکت بسیار بالاست اما بکشتاین سه برند دیگر با قیمتی مناسب برای نیازهای گوناگون دارد.
مبتدی‌ها می‌توانند به سراغ برندهای زیمرمن و هافمن بروند و پیانیست‌های پیشرفته هم می‌توانند از برند بکشتاین آکادمی خرید کنند.

چگونه پیانو بخریم . برترین پیانو

بلیتنر – Blüthner

بلیتنر مارک آلمانی بر پایه لایپزیگ است که در طول زمان تحسین آهنگسازانی مانند برامس، مالر و واگنر برانگیخته است. محبوبیت این برند به واسطه استفاده گروه بیتل افزایش پیدا کرد.
این پیانوها از آزمون‌های بزرگی سربلند خارج شده‌اند. بلیتنر در حال حاضر رنج گسترده‌ای از مدل‌های عادی و بزرگ را می‌سازد. بسیاری از هنرمندان مانند ریما چاخاطوریان، بیلی چایلدز و یینگ فنگ از پیانو بلیتنر استفاده می‌کنند.
پیانوهای بلیتنر بهترین برای کسانیست که به دنبال سنت و خلاقیت هستند. این پیانوها صداهایی خاطره انگیز و ماندگار می‌سازند. برچسب قیمت آن نمایانگر کیفیت برند می‌باشد.

ماسون و همیلن – Mason & Hamlin

این برند ماساچوستی بسیار بی باک بوده و چند مدل گرند پیانو و یک نسخه پیانوی عادی پیشرفته دارد. کیفت ساخت آن ها بسیار عالیست و دوام خارق‌العاده‌ای دارند.
میسون و هاملن چندین نوآوری در طراحی پیانو خود ایجاد کرده‌اند از جمله سیستم نگهداری تاج مانند آنچه در کمان ویولن و تار استفاده شده است. اگر به دنبال پیانو با کیفیت بالا هستید این برند را به شما توصیه میکنیم.
پیانوهای ماسون و همیلن را می توان با برند استین وی مقایسه کرد و قیمت آن نیز نمایانگر این موضوع می‌باشد. هنرمندانی همچون برایان کالبرتسون، جارود رادنیچ و راد تانسکی از این برند استفاده می‌کنند.

استوارت و سانز – Stuart & Sons

آیا به دنبال ساخت پیانوی شخصی خود هستید؟ برند استرالیایی استوارت و سانز پیانوهایی با مواد بسیار باکیفیت و ساخت عالی می‌سازد. سفارشات شخصی هم توسط سازندگان آن پذیرفته می‌شوند.
پیانوهای مخصوص کنسرت و استودیو این شرکت دارای 97 یا 102 کلید هستند. موادی همچون کاج تاسمانی هون و ساسافراس تاسمانی در این پیانوها استفاده می‌گردند. محصولات این شرکت برای خلق آثار هنری بی‌همتا ساخته شده‌اند. اگر بودجه‌ی زیادی دارید می‌توانید نسخه‌ای کاملا شخصی از پیانو را سفارش دهید.
هنرمندانی همچون گرگوری کیندا و فیونا جوی هاوکینز از این برند بهره می‌برند.

کاسیو – Casio

کاسیو سازنده کیبوردهاییست که به سبکی، کوچکی و قابل حمل بودن مشهورند. قیمت آن‌ها غیرقابل رقبت است. مدل‌های قابل حمل این شرکت بسیار محبوبند. کاسیو همچنین دارای صفحه کلید پیشرفته‌تر تنظیم کننده و پیانو های کنسول با فضای ذخیره سازی است.
پیانوهای کاسیو صداهای جالبی را تولید می‌کنند که می‌توانید برای ساخت موسیقی از آن ها استفاده کنید. این برند از ژاپن می‌آید و در بین بسیاری از خواننده‌ها، موزیسین‌های پاپ و پرفورمرها محبوب است. هنرمندانی مانند راشل سیج، لری دان و کایل موریسون از کیبوردهای کاسیو استفاده می‌کنند.
کیبوردهای کاسیو برای مبتدیان جوانی که دنبال راک و پاپ و متال هستند مناسب می‌باشد. حتی پیانیست‌هایی که دنبال صداهای تجربی خاص در پیانو هستند می‌توانند از پیانو کاسیو استفاده نمایند.

کرگ – Korg

کورگ یکی دیگر از برندهای ژاپنی این لیست می‌باشد. این برند مدرن و دیجیتال رنج گسترده‌ای از محصولات ساده تا پیشرفته را پوشش می‌دهد. کورگ به خاطر پیشرفت‌های تکنولوژیکی و توانایی آنها برای تولید طیف گسترده‌ای از صداهای پیانو شناخته شده است.
کورگ پیانوهای دیجیتال همه کاره‌ای را با رنج قیمت مناسب عرضه می‌نماید. مدل C1 Air تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای نظیر بلوتوث را در اختیار نوازنده می‌گذارد. هنرمندانی همچون ریچارد کلایدرمن، هربی هانکوک و تام کاستر از این برند استفاده می‌نمایند.

رولند – Roland

رولند هم از ژاپن می‌آید. هم پیانوی دیجیتال دارد هم آکوستیک با قیمتی معقول. پیانوهای زیبا و دل انگیز آن برای انواع نیازها توصیه می‌شوند.
اگر پیانیست آماتور هستید و به دنبال پیانوی دیجیتال می‌گردید یا کمی حرفه‌ای تر هستید و دنبال پیانوی آکوستیک خوش ساختید رولند برای شما پیشنهادت خوبی دارد. پیانوی دیجیتال مدل F120 در میان مبتدیان محبوب است. هنرمندانی همچون جیم بریکمن، دیوید بنوئیت و مارکوس جانسون همگی رولند می‌نوازند.

چگونه می توانید بهترین پیانو را برای خود پیدا کنید

اگر پیانیست مبتدی یا حرفه‌ای هستید چند خط راهنمایی و مشاوره می‌تواند شما را در انتخاب ساده‌تر پیانو یاری نماید. قبل از انتخاب بهتر است چند فاکتور را در نظر بگیرید.

1-برای پیانو چقدر فضا در اختیار دارید؟
پاسخ به این پرسش به شما کمک می‌کند تا بین دیجیتال یا آکوستیک بهترین را انتخاب کنید. اگر فضا ندارید باید به سراغ دیجیتال بروید. اگر فضا دارید اما زیاد نیست آکوستیک عادی و اگر فضای زیادی دارید به سراغ گرند بروید.

2-پیانوی دیجیتال یا آکوستیک؟
بسیاری از افراد، احساسی که در برخورد با کلیدهای پیانو آکوستیک هست را ترجیح می دهند، این پیانوها نیاز به نگهداری بیشتری دارند و هزینه تنظیم سالانه آن‌ها را فراموش نکنید چونکه برای پیانو آکوستیک ضروری است.

3-بودجه شما برای پیانو چقدر است؟
یکی از مهمترین فاکتورهای خرید پیانو در ایران! قیمت آن پیانو می باشد. مشخص کردن بودجه می‌تواند انتخاب شما را بسیار محدود کرده و کار را برای انتخاب ساده نماید. بودجه شما مشخص می‌کند که باید به دنبال دیجیتال باشید یا آکوستیک.

4-هدف شما از نواختن پیانو چیست؟
چون شما مبتدی هستید دلیل بر آن نمیشود که نیازی به 88 کلید ندارید ممکن است در آینده‌ای نزدیک به آن نیاز پیدا کنید مثلا پس از یک سال نواختن. حتی ممکن است نواختن با کیبورد ارزان شما را دلسرد کند. سرمایه گذاری بر روی چیزی که ممکن است در آینده بدان نیاز پیدا کنید کار خطایی نیست. باید از نواختن پیانو لذت ببرید.

در پایان باید گفت که انتخاب پیانو خوب و مناسب بسیار شخصی بوده و فاکتورهای زیادی در انتخاب آن دخیل هستند. مدل‌های مختلف را امتحان کنید تا مدلی را بیایید که از نواختن آن لذت می‌برید.

منبع

4/5 - (17 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *